Z výsledkyů celostátních kontrol cestovních kanceláří Českou obchodní inspekcí vyplývá, že cestovní kanceláře se zlepšily!
Česká obchodní inspekce (ČOI) zveřejnila, že čtvrtina z devadesáti letos kontrolovaných cestovních kanceláří porušila povinnosti, nejčastěji se jednalo o porušení povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele (viz.příloha). Konkrétně se nejčastěji se jednalo o chybějící informace o ceně služby (10 případů) a neseznámení spotřebitele s podmínkami uplatnění reklamací (9 případů).
Došlo tak k výraznému zlepšení situace, jelikož za celý loňský rok zjistila ČOI závady u třetiny kontrolovaných cestovních kanceláří a agentur.
Projevil se tak pozitivní vliv úzké spolupráce mezi ČOI a naší Asociací (AČCKA), kdy jsme se na základě loňských nelichotivých výsledků sešli s ústředním ředitelem ČOI Janem Štěpánkem a začali jsme spolupracovat na odstraňování pochybení cestovních kanceláří.
Zástupci ČOI také vystoupili následně na letošním jarním kongesu naší Asociace, kde podrobně informovali cestovní kanceláře o problematických bodech v jednání některých cestovních kanceláří, kterým je potřeba se vyvarovat.  
„Jsme rádi, že tato vzájemná spolupráce mezi ČOI a AČCKA ohledně zvyšování kvality služeb cestovních kanceláří přináší tak rychle ovoce a situace se zlepšuje.
Naše Asociace bude ve snaze o zvyšování kvality služeb pro spotřebitele nadále pokračovat,“ uvedl Tomio Okamura, viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentu.

Cestovní kanceláře bojují o klienty
Cestovní kanceláře bojují o klienty zvyšováním kvality svých služeb, Foto: www.dreamstime.com

 

V České republice je v současnosti 1400 cestovních kanceláří, které vloni prodaly 2,225 mil. zájezdů, což znamenalo meziroční nárust o 7%.
Zdroj: AČCKA, www.accka.cz

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*