Malý dobrodruh – Dovolená s dětmi

Jak si vybrat cestovní kancelář, která nezkazí dovolenou

Thajsko PhiPhi, Malý dobrodruh
Thajsko PhiPhi. Foto: www.cksen.cz

Každý rok se v Česku dostane do problémů několik cestovních kanceláří. Jak se při výběru dovolené zorientovat, aby si ji turista užil naplno? Každý, kdo se chystá na dovolenou s „cestovkou“, by si měl před zaplacením zálohy ověřit následující věci:

Jak dlouho cestovní kancelář působí na trhu…
Platí, že čím déle cestovní kancelář působí na trhu, tím je menší pravděpodobnost, že se stane insolventní. A také má větší zkušenosti než mladé, nedávno založené cestovní kanceláře.

Kolik zemí a také jaké možné kombinace států cestovní kancelář v katalogu nabízí…
Obsáhlý katalog ještě není zárukou kvality cestovní kanceláře. Klient by si měl vždy vyžádat reference k danému zájezdu, ještě seriozněji působí, pokud se tyto reference dají najít přímo na webu cestovky. Kladné reference jsou asi to nejlepší, co může firma od svých klientů dostat jako poděkování za poskytnuté služby.

Má zájezd ve vybraném termínu tak zvanou. „garanci“?
Zejména u menších cestovních kanceláří se stává, že se zájezdy ruší, pokud se nenaplní minimální počet klientů. „Garantovaný termín“ znamená, že cestovní kancelář ručí za to, že se zájezd skutečně bude konat. „Například naše cestovní kancelář garantuje, že pokud zájezd neuskutečníme, vrátíme klientovi kromě celé zálohy i 10 tisíc Kč jako odškodné,“ dodává Pavel Fellner z cestovní kanceláře specializující se na exotické dovolené. On sám posílá turisty do světa už od roku 1990. Pokud cestovní kancelář záruku garantovaných termínů nedává, ptejte se alespoň, kolik je už přihlášených klientů, a jaká je pravděpodobnost, že se zájezd opravdu uskuteční.

Průvodci i turisté cestovních kanceláří zažívají na zájezdech mnoho zajímavých situací. Foto: www.cksen.cz

Kolik průvodců cestovní kancelář zaměstnává?

Tohle by nemělo být žádné tajemství a každá slušnější cestovní kancelář to má uvedené na webu. Platí, že čím více aktivních průvodců pro ni pracuje, tím častěji se zájezdy konají. „Můžete se také ptát, jakým způsobem vybírají průvodce, jak je školí a jak dlouho doprovázejí cestovní kancelář. To je důležité zejména u zájezdů za exotikou,“ doplňuje Pavel Fellner. Naše cestovní kancelář má 31 specializovaných průvodců, kteří pravidelně navštěvují Cestovatelskou akademii. Tam rozvíjí jejich znalosti, učí se řešit krizové situace a komunikovat s klienty. Každý rok vydávají i cestovatelská skripta – průvodcovskou Bibli.

Nabízí cestovní kancelář i jednolůžkové pokoje?
Důležité také je, jakou nabídku má cestovní kancelář pro osamělého cestovatele. „My nabízíme službu, že doubytováváme klienty, to znamená, že jim pomůžeme najít spolucestujícího a tím jim ušetříme spoustu peněz,“ uvádí Pavel Fellner. Více informací na www.cksen.cz/doubytovani/

Je konečná cena zájezdu nejdůležitější?
Je velmi důležitá, ale ne rozhodující. Klientům se totiž může stát, že budou bydlet v jednoduchých hotelech, anebo ubytují několik lidí na jednom pokoji. Stále více lidí hledající exotiku upřednostňují vyšší komfort. Nižší cena za servis nemusí znamenat vyšší míru dobrodružství.

Více informací najdete na: www.cksen.cz, www.bubo.sk

Exit mobile version