Slavní věrozvěsti Cyril a Metoděj (v podání Ondřeje Nováka a Romana Zacha) se prodírají houštím, udiveně sahají na vyasfaltovanou cestu, na kterou za dramatického hudebního doprovodu přijíždí luxusní autobus společnosti Eurolines. Dveře se otevírají a Metoděj se ptá: „Jedete na Velkou Moravu?“

Cyril a Metoděj Malý dobrodruh
Cyril a Metoděj se vydali ne Velkou Moravu autobusem – tak tomu aspoň je v nových reklamních spotech autobusového dopravce Eurolines…

Mezi současné cestující se začnou mísit naši předkové z 9. století, do zavazadlového prostoru vedle dnešních populárních značek tašek přibývají proutěné koše, lampy i kuše. Řidič podává věrozvěstům mikrofon, aby to všechno vysvětlili, ti se jej chápou jako svátosti a udivenému muži na revanš dávají svitek s hlaholicí. Pořádná jízda může začít…

„Od začátku jsme podporovali vznik filmu Cyril a Metoděj, apoštolové Slovanů, jehož jsme partnery. V posledních dvou letech jsme přepravovali štáb a produkci v hodnotě zhruba šest set tisíc korun – vozili jsme je například do archeoskanzenu Modrá, do Řepory, do Budapešti k odletu na Kypr a podobně. Nabídek na partnerství dostáváme hodně, ale tady nás oslovil skvělý team – zejména producent, režisér, herci i to, že se jedná o první české dokudarama ve stylu BBC,“ říká Pavla Lauermannová ze společnosti Eurolines.
Film se zástupcům společnosti Eurolines dokonce natolik líbil, že se rozhodli pro své firemní promo na tento rok ve stejném stylu. „Byla to příležitost získat úplně jiný reklamní spot, který není z bežné dílny reklamních agentur, zato je s maximálním kreativním a profesionálním nasazením všech zúčastněných. A pak tu byla ta evidentní symbolika: byzantští bratři cestovali za poznáním, a to je přesně to, co my zprostředkováváme našim klientům,“ dodává Lauermannová.

Vtipná trilogie z Velké Moravy

Výsledkem spolupráce je zatím trilogie tří dvouminutových spotů. V prvním (s pracovním názvem „Cyril a Metoděj – a pak, že se zázraky nedějí“) se byzantští bratři v konstatntinopolském chrámu v roce 863 nejprve prosí o požehnání jejich daleké cesty – odpovědí je jim tajemné zatroubení z dálky. Ve druhém díle (s pracovním názvem „Jeden by nevěřil, na koho všeho může narazit při jízdě autobusem“) nasedají do – z jejich pohledu podivného – dopravního prostředku a ve třetím (s krycím názvem „Při pohledu na ni pojedu až do Prahy“) se seznamují s hezkou současnou spolujezdkyní, která jim na jejich konstatování, že jedou na Velkou Moravu odvětí „Ale tohle jede do Prahy…“

Snímky jsou k vidění zde:

http://www.youtube.com/watch?v=t5RZEDf-Du4&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=ZBAhshhA01c&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=BTriDLjh1nI&feature=youtu.be

O autorovi: Zuzana Rybářová (255 dalších článků)

Mgr. Zuzana Rybářová, mediální konzultant a zároveň známá novinářka zaměřující se na cestovatelský sektor. Pracovala mj. jako šéfredaktorka časopisu Travel Digest, dnes je sama sobě šéfem v kreativní agentuře Amaze.cz, v níž působí především jako konzultantka v oboru Public relations. A samozřejmě: vede portál Malý Dobrodruh.cz a je pravidelným hostem pořadu Sama doma České televize. Více si o ní můžete přečíst zde: Zuzana Rybářová - profil.


Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*