První technické oblečení pro děti začali šít designéři finské značky Reima po 2. světové válce z armádních stanů. Dnes je tato společnost lídrem trhu s dětským outdoorovým oblečením. Každoročně přichází s technicky vychytanou designovou kolekcí. Jejím hlavním cílem ale je vést děti k tomu, aby mohly a chtěly co nejvíce času trávit venku, pohybem na čerstvém vzduchu. A motivuje je k tomu těmi nejmodernějšími technologiemi!

Reima Go
Podporovat v dětech lásku k pohybu i času strávenému venku je důležitější než kdykoliv dříve. Foto: www.skibi.cz

„Před více než sedmdesáti lety jsme našli volné nevyužité továrny, a tak jsme v té malé vesničce zaměstnali na tři tisíce lidí a začali vyrábět oblečení pro děti, které by je udrželo venku, aby byly zdravé. U nás ve Finsku je totiž právě toto základní prevence proti všem nemocem – děti se mají nejen hýbat, ale mají se hýbat venku! A začíná se v útlém věku – s miminky chodíme v zimě ven až do hranice mínus deseti stupňů, v mateřských školkách je povinnost být s dětmi každý den minimálně tři hodiny venku a Reima tento program plně podporuje,“ říká Matti Lehtovirta zastupující finskou společnost Reima, který nedávno zavítal do Prahy na veřejné slyšení v Senátu České republiky nazvané Be active aneb Pohyb jako elixír života.

Finové doporučují 3 hodiny pohybu venku denně, z toho jednu hodinu aktivního řízeného cvičení. „Tento systém jsme začlenili do školního programu, do školy jezdí děti na kole a všude naše děti znají i národní motto: „Když se hýbete, líp jíte, spíte i se učíte,“ dodává Matti Lehtovirta.

Odpoutejte děti od monitorů moderními technologiemi

Reima Go aplikace
Uživatelé speciálního senzoru aktivity ReimaGO mohou snadno přidat své aktivní hodiny do kampaně využitím stejnojmenné bezplatné aplikace. Foto: www.reima.com

Podporovat v dětech lásku k pohybu i času strávenému venku je důležitější než kdykoliv dříve. Velká změna totiž nastala s nástupem počítačů, mobilů a tabletů. Finské děti mají většinou rodiči povoleno strávit před těmito monitory dvě hodiny denně, což ale plní jen 5 % dětí. Polovina dětí tráví více času zejména u televize, a proto se řídíme dalším doporučením, aby děti stejný čas, který stráví před jakýmkoliv monitorem, pak strávily venku pohybem,” upozorňuje Matti Lehtovirta, který se svými kolegy vytváří kromě kvalitního outdoorového oblečení také programy podporující trávení volného času dětí venku. Konkrétně se jedná o pohybové senzory ReimaGo, které děti po celém světě motivují k pohybu. Jde o propojení bezplatné aplikace, jež se stáhne do telefonu, a čipu, který mají děti u sebe (v kapse nebo na ruce v podobě hodinek). Jakmile si dítě splní svou „dávku pohybu“, vše se načte do mobilu, na němž si pak děti mohou následně užít také trochu zábavy, kdy je krátká edukativní hra na jeho obrazovce odměnou za dosažení cílů.

„Není to o monitorování srdeční tepové frekvence nebo o počítání kalorií – senzor měří intenzitu a délku trvání dětské fyzické aktivity v průběhu dne. Probudí se k činnosti, kdykoliv se dítě začne pohybovat, a může být používán ke sledování pohybu kdekoliv – ve školce, škole, na kroužcích i během volného času. Aplikace je pak jednoduchá a přitom inspirující, zábavná a snadno ovladatelná: ukazuje dětem jejich pokroky a shromažďuje odměny za jejich aktivitu. Nezabere to moc času a děti mohou zase hned vyrazit ven. Rodiče mají v aplikaci své vlastní zobrazení, kde mohou snadno sledovat úroveň dětské pohybové aktivity, stejně tak jako si nastavit individuální cíle a odměny pro děti,“ radí Petra Tichá ze Ski a Bike Centra Radotín, jež je výhradním dovozcem značky Reima do ČR, a která sama testovala senzor na vlastních synech.

Senzor je bezpečný, odolný a ani divočejší hry by mu neměly uškodit, stejně jako neplánované „vyprání“, protože je voděodolný až do 30 metrů. Koupíte ho na www.skibi.cz za 1 099 Kč, náramek se senzorem stojí 1 399 Kč.

Motivujte děti k pohybu a vyhrajte dovolenou pro celou rodinu v Laponsku

Náramek ReimaGO
Náramek ReimaGO je plný pohybu. Foto: www.skibi.cz

Dalším aktuálním projektem Reima je kampaň Kidventure Challenge, kterou chce rozhýbat děti z celého světa tak, aby strávily venku o milion hodin více oproti současnosti. Pravidla soutěže jsou přitom velice jednoduchá. Rodiče budou zaznamenávat denní aktivity svých dětí buď na webových stránkách https://www.reima.com/int/kidventure, nebo prostřednictvím příspěvků na sociálních médiích s uvedením hashtagu #millionhoursofjoy. Uživatelé speciálního senzoru aktivity ReimaGO mohou snadno přidat své aktivní hodiny do kampaně využitím stejnojmenné bezplatné aplikace.

Všichni soutěžící se zúčastní každý týden losování o hodnotné ceny (sensory ReimaGO, outdoorové oblečení Reima nebo sportovní náčiní) a hlavní výhrou bude výlet na Reima Kidventure activity v magickém finském Laponsku v březnu 2018.

Z každého z 15 zapojených států – včetně České republiky, kde už rodiče horlivě posílají své děti běhat ven – bude vylosována jedna rodina, která se zúčastní výletu a zažije arktické aktivity, jako jsou setkání se sobem, jízda v saních tažených psy husky, sjezdové lyžování a mnoho dalších aktivit, které nadchnou k lásce k pohybu děti, a dost možná i rodiče!

Reima je od roku 1944 vedoucí značkou dětského venkovního oblečení. Jejím cílem je inspirovat děti, aby objevovaly radost z pohybu a cítily se pohodlně v jakémkoliv počasí po celý rok. Funkčnost, bezpečnost, udržitelnost a inovace jsou nejdůležitějšími prvky designu Reima a všechny produkty testují ti nejupřímnější a nejpřísnější testeři – děti samotné.

Více se dozvíte na www.reima.com a www.skibi.cz

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*