„Děti by měly trávit co nejvíce času při pohybu venku, bez ohledu na to, jaké je počasí. Umožnit by jim to mělo funkční oblečení, které si ve svých technologických parametrech v ničem nezadá s vybavením pro dospělé aktivní lidi,” říká Petra Tichá ze Ski a Bike Centra Radotín, které v České republice zastupuje finskou značku Reima, světového lídra v technickém oblékání dětí. I letos tak čekají dětské šatníky převratné technologické novinky v podobě unikátních materiálů.
Favoritem číslo jedna budou v tomto roce v dětském oblečení rozhodně džíny, které odpuzují vodu i špínu, současně velmi dobře izolují teplo a přitom vypadají stejně jako běžné modré džíny. „Vlákna Thermolite® , která džíny obsahují, mají dvojí funkci: dutá vlákna izolují proti zimě a zároveň odvádějí vlhkost od pokožky. Děti jsou tak stále v suchu a teple. Výhodou je i látka s bezpečnou úpravou materiálu Teflon EcoElite® bez fluorokarbonů, která odpuzuje vodu a špínu. Džíny jsou navíc díky flexibilnímu materiálu pohodlné a pružně kopírují pohyby dětského těla,“ upozorňuje Petra Tichá ze Ski a Bike centra Radotín, které dováží Reimu do České republiky.
Otazníky kolem fluorokarbonů
Fluorokarbony budou nejspíš hodně diskutovaným tématem tohoto roku: látky z nich vyrobené sice odpuzují vodu a špínu a mají další výborné vlastnosti, ale na druhé straně trvá dlouhou dobu, než se v přírodě zcela rozloží… Akumulují se v prostředí, v těle zvířat i lidí a vědci nyní zkoumají, zda nemohou být karcinogenní, případně ovlivňovat reprodukční schopnosti a produkci hormonů u savců.
„Proto i značka Reima používá místo fluokarbonů BIONIC-FINISH® ECO založený na hyperpolymerech a TeflonTM EcoEliteTM, což je úprava z obnovitelných zdrojů, na rostlinném základě – ta je schválená i tzv. Bluesign® standardem, který je nejpřísnějším certifikátem na světě pro ochranu životního prostředí, zdraví, bezpečnost práce a ochranu spotřebitele,“ upozorňuje Petra Tichá.
Oblečení místo plyšáka a absolutně neklouzavé boty
Ale jsou tu i další materiály, které dětem zpříjemní pobyt venku, doma, ve školkách či školách. Jako v bavlnce se budou cítit v oblečení vyrobeném z French terry, pohodlného materiálu, který je ten pravý k celoročnímu využití: díky česané úpravě hladí dětskou pokožku po celý den, je skvělý při nošení vevnitř i venku, ve škole i při hře.
Stejně je tomu s bavlnou v nových produktech Reima Green Line, které mají certifikaci z organického zemědělství GOTS, a zaručují, že jsou netoxické a ekologické zároveň.
Skutečně revoluční technologií je však tzv. Arctic Grip, kterou si děti mohou vyzkoušet zejména v zimě. Díky ní nehrozí žádné uklouznutí na zledovatělém a zasněženém povrchu. Na vývoji jediných dětských zimních bot s touto převratnou technologií se podílela firma Vibram a botičky Laplander by se měly stát hitem zimního období.
Chytré materiály i chytré vrstvení
Několik základních kousků oblečení značky Reima je 2 v 1 nebo dokonce 3 v 1, a proto má mnoho využití po celý rok. „Tím pádem stačí nakoupit dětem méně oděvů, které ale dlouho vydrží, navíc je lze využít na mnoho různých způsobů. Chytré vrstvení odspodu rozšiřuje termální komfortní zónu svrchního oblečení, a to se pak hodí i do velmi nízkých teplot. Mnoho základních kousků oblečení Reima a středních vrstev má také ve složení větší podíl vlny. Výsledkem jsou hned dva žádoucí efekty: vyšší hřejivost a také méně mikroplastických částic, které by se jinak uvolňovaly do ovzduší,“ vysvětluje Petra Tichá.
Pomozte dětem objevit radost z pohybu
Díky tvorbě produktů, které umožní volnost pohybu, a inovacím, jež podporují aktivitu dětí, chce Reima bojovat proti stále nižší sportovní aktivitě dětí a pomáhat rodičům tento trend zvrátit. Společně se značkou Suunto, vůdčí značkou sportovních hodinek, potápěčských počítačů a sportovního náčiní, které využívají dobrodruzi po celém světě, vyvinula Reima koncept ReimaGO. Ten se skládá z nositelného senzoru pohybu, který měří fyzickou aktivitu dítěte, a aplikace, která hravým způsobem k aktivitě motivuje. Široká škála oblečení má všitou kapsičku na senzor. Aplikaci ReimaGO zdarma stáhnete nejenom v App Store, ale také v Google Play. Rodiče mohou používat aplikaci i bez senzoru, a tak si snadno zaznamenají aktivitu dítěte a mohou ho odměnit za jeho aktivitu.
Reima® je od roku 1944 vedoucí značkou dětského funkčního oblečení. Sídlí ve finském městečku Kankaanpää, její obrat byl v roce 2016 cca 85 milionů euro a prodává se v 35 zemích světa. Hlavní myšlenkou produktů Reima je funkčnost, bezpečnost, inovace, svěží finský design a hlavně záměr umožnit dětem, aby si mohly hrát volně venku bez ohledu na počasí. Oblečení neustále testují ti nejupřímnější a nejtvrdší testeři: děti samotné.
Více na www.skibi.cz a www.reima.fi11