Ztrácíte trpělivost se všemi tradičními metodami hubnutí? Vyzkoušejte revoluční metodu emočního hubnutí, která skvěle sedí českým ženám, dokonce jim byla našimi odborníky vytvořena na míru.

emoční hubnutí, Malý dobrodruh
Nová metoda hubnutí pro české ženy. Foto: www.skaba.cz

„Často se ve své praxi setkávám s tím, že lidé, kteří chtějí hubnout, dělají vše správně – cvičí, jedí zdravé potraviny, ale nehubnou. Ztrácejí motivaci a do zrcadla se pak dívají se stále větším despektem. Svou snahu zhubnout pak prostě vzdají,“ říká výživový specialista Martin Škába z www.skaba.cz, který s terapeutkou Hanou Hruškovou vymyslel unikátní metodu Emočního hubnutí, v níž pracují s principy psychosomatiky.

„Zastáváme názor, že mysl a tělo jsou propojené a velmi se ovlivňují. Problémy se pak odrážejí v mnoha nemocech, a je prokázáno, že anorexie, bulimie, ale také nadváha či obezita jsou často psychosomatického rázu. Proto jsme přišli s praktickou metodou, jejíž podstatou je to, že když změním své myšlení, změním i svou fyzickou a psychickou kondici,“ vysvětluje Hana Hrušková.

Hubnutí je přitom návyk jako mnoho dalších věcí v životě. Většina lidí podle odborníků nezhubne, protože si pravidelně nepřipomínají své cíle a především konkrétní emocionální stav z období, kdy se rozhodli zhubnout. „Vzpomeňte si na to, co se vám honilo hlavou a jak jste se cítili. Byli jste naštvaní, že už takhle nechcete vypadat? Nebo jste se naopak těšili na to, co vám okolí v létě řekne na to, jak jste zhubli?“ poukazuje na zásadní moment, jak klientům vrátit chuť do hubnutí Martin Škába. Pokud vám najednou chybí motivace, je zásadní vrátit se k tomu, proč jste chtěli zhubnout a začít znovu – pomocí vlastích pozitivních emocí.

Emočního hubnutí – 10 rad

Výživový specialista Martin Škába a terapeutka Hana Hrušková vybrali ze svého poradenství 10 praktických osvědčených tipů, které si můžete sami vyzkoušet:

  1. Spojte si fotografii s vítěznými pocity. Vyberte si fotografii, na které vám to skutečně sluší a máte na ní svou ideální váhu. Namnožte ji, dejte si ji do diáře, na plochu počítače, na lednici, na pracovní stůl … K fotografii si napište, kdy chcete takto vypadat. Pořád si připomínejte svůj cíl a hlavně ho mějte na očích, zejména kdykoliv se vám nechce jít cvičit či si chcete dát něco hodně nezdravého. Jakmile se vcítíte do toho, že už takto vypadáte, okolí vám blahopřeje, jste na sebe pyšná…, zažijete neskutečně příjemné pocity a ty jsou pro vaši motivaci ze všeho nejdůležitější.
  2. Myslete na to, že hubnete. Hubnutí je ve vaší hlavě a mysl dokáže přesvědčit tělo. Jak na to? „Představujte si, že máte volnější kalhoty, hubenější stehna, vypracovanější břicho, štíhlejší paže… Cvičte svou mysl v této velké změně, nejen tělo. A pozor: síla pozitivního myšlení má dvojitý účinek i při fyzickém tréninku!“ radí Martin Škába.
  3. Choďte se dívat na své vysněné oblečení! Choďte se dívat na oblečení, do kterého se vejdete, až zhubnete. Představujte si, jaké to bude, až budete mít na sobě džíny a šaty o několik velikostí menší. Každá taková návštěva vám dodá palivo do víry, že stojí za to zhubnout a to vás přiměje k vyšší aktivitě.
  4. Podělte se o informace o vašem hubnutí. To, že zhubnete, řekněte každému, koho znáte a hlavně z řad svých přátel i spolupracovníků. Požádejte je o povzbuzování.
  5. Foťte se každý týden, abyste tu změnu viděli. Udělejte si album svých fotek z výsledků svých hubnoucích aktivit. Výsledky vaší práce vás budou motivovat. A motivace je základ. Stejně jako pochvala a ocenění toho, co děláte.
  6. Zhmotněte si svou vysněnou váhu. „Vytvořte si kartičku, kde si napíšete své cíle. Například vaši chtěnou váhu, obvody těla po zhubnutí. Každý den si ji čtěte a do svého podvědomí si neustále vkládejte stav, který sice ještě není reálný, ale kam směřujete. Toto je síla myšlení. Jste tím, na co každý den myslíte. Pokud budete myslet jen na to, že jste tlustí, a že po všem přibíráte, nemůžete nikdy výrazně a trvale zhubnout,“ doporučuje Hana Hrušková.
  7. Mluvte k sobě hezky. To, jak každý den mluvíte o jiných i o sobě, vytváří realitu. Jen hezké slovo přitahuje hezké chvíle a i zdravý fyzický stav.
  8. Dělejte vše pro to, abyste byli šťastní. Jen šťastné tělo může být dlouhodobě zdravé, fit a bez nadbytečné tukové vrstvy. Pracujte na pozitivním myšlení a každý den se usmívejte. Úsměv vyvolává ozdravné procesy ve vašem těle.
  9. Diář nejen na práci. Tak, jako si plánujete práci, naplánujte si do stejného deníčku i vaše hubnoucí aktivity na další den. To, co budete po celý den jíst, kdy a jak se budete hýbat, i kdy si uděláte chvilku na to, abyste si celý den zhodnotili a motivovali!
  10. Vydržte, nevzdávejte to! Pokud máte někdy špatný den, zhřešíte nezdravým jídlem, nechce se vám jít cvičit, nezoufejte. Nic není ztraceno! Každý den, kdy uděláte jakoukoliv maličkost vedoucí k lepšímu životnímu stylu, stojí za to. Hlavní rada zní: Nic neodkládejte na zítřek! Chcete zhubnout? Začněte hned!

Více informací www.skaba.cz

(Visited 149 times, 2 visits today)

Související články

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*