Nečekaná návštěva dokáže pořádně překazit plány, a co teprve, když nevíte, co jí nabídnout k snědku? Vyzkoušejte pár receptů na party delikatesy, které svým hostům servíruje výživový specialista Martin Škába. Budou se vám rozhodně sbíhat sliny. 

1. Pomazánka „Miso zázrak“

Chlebíčky, Malý dobrodruh
Co nabídnout návštěvě, která miluje zdravou stravu? Foto: www.skaba.cz

Potřebujeme: Zelenina (mrkev červená a žlutá), brokolice, mini kukuřice, hrachové lusky, Miso (jemná pasta z fermentované sóji a rýže), vločky řasy NORI

Postup: Hluboce zmrazenou nebo čerstvou zeleninu povaříme ve vodě cca 4- 5 min. Poté vodu slijeme a zeleninu dáme do nádoby na rozmixování. Tyčovým mixérem rozmixujeme na jemnou pastu. Přidáme Miso a zamícháme do pasty. Nakonec přidáme vločky Nori a opět zamícháme. Získáme velmi chutnou pomazánku, její výraznou chuť jí dodá právě pasta Miso.

Proč je zdravá:„Miso pasta, kterou jsem zvolil, je vyrobena ze sóji a rýže procesem fermentace. Patří mezi potraviny jako je tempeh a natto. Miso pasta se používá k ochucování a má velmi lahodnou a výraznou chuť.  Je velký zdrojem živých enzymů, vitamínů (hlavně vápníku, železa, vitamínů B- komplexu), minerálů, podporuje trávení a podporuje zdravý cév,“ vysvětluje Martin Škába.

2. Pomazánka „Elixír mládí“

Potřebujeme: Zelenina (mrkev červená a žlutá), brokolice, mini kukuřice, hrachové lusky, konopný protein (v syrové kvalitě tzv. RAW), prášek ze zeleného ječmene, psyllium (indická vláknina), citronová šťáva, japonská mořská řasa.

Postup: Hluboce zmrazenou nebo čerstvou zeleninu povaříme ve vodě cca 4- 5 min. Poté vodu slijeme a zeleninu dáme do nádoby na rozmixování. Tyčovým mixérem rozmixujeme na jemnou pastu. Přidáváme postupně konopný protein, zelený ječmen, psyllium, japonskou řasu a vše zamícháme. Nakonec zakápneme citronovou šťávou (pomazánka je velmi chutná i bez japonské mořské řasy, pokud byste ji nesehnali).

Proč je zdravá: „Konopný protein je bohatým zdrojem esenciálních aminokyselin, omega-3 a vlákniny. Většinou má obsah bílkovin kolem 45- 50 %, takže je lehce vstřebatelný pro všechny věkové vrstvy strávníků. Prášek ze zeleného ječmene je obrovský zdroj vitamínů, minerálů, chlorofylu, vlákniny a aktivních enzymů. Psyllium je indický druh vlákniny, která velmi pomáhá „očistě“ tlustého střeva a tím i zdraví celého těla. Jak říkají východní medicíny – správné trávení je základ zdraví,“ vyjmenovává Martin Škába.

3. Pomazánka „Česneková delikatesa se lněným olejem“

Potřebujeme: Zelenina (mrkev červená a žlutá), brokolice, mini kukuřice, hrachové lusky, fazole, cizrna, konopná semínka, česnek, lněný olej

Postup: Hluboce zmrazenou nebo čerstvou zeleninu povaříme ve vodě cca 4- 5 min. Uvaříme fazole a cizrnu. Uvařenou zeleninu, fazole i cizrnu rozmixujeme na pastu. Rozmáčknutý česnek přimícháme. Zamícháme konopná semínka a zakápneme lněným olejem.

Proč je zdravá: „Lněný olej má vysoký obsah omega-3 mastných kyselin, které pomáhají zdraví cév a srdce, kloubů, mozku i celého imunitního systému,“ komentuje odborník.

4. Pomazánka „Konopná dobrota s chia semínky“

Potřebujeme: Zelenina (mrkev červená a žlutá), brokolice, mini kukuřice, hrachové lusky, miso, konopný protein, chia semínka

Postup: Hluboce zmrazenou nebo čerstvou zeleninu povaříme ve vodě cca 4- 5 min. Tyčovým mixérem rozmixujeme na jemnou pastu. Přidáme Miso a konopný protein (prášek) zamícháme do pasty. Nakonec přidáme chia semínka.

Proč je zdravá: „Použili jsme Miso pastu, která má pozitivní zdravotní účinky a Chia semínka jsou bohatým zdrojem vlákniny, antioxidantů, omega-3, vápníku (5x víc vápníku než v mléce), železa, zinku, draslíku, magnesia, fosforu a další důležité živin,“ upřesňuje Martin Škába.

Více na www.skaba.cz.

(Visited 455 times, 1 visits today)

Související články

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*